phone

Hívjon minket!: +36 20 2813-911

Gyakran ismételt kérdések

1. Mikor lehet rendelést leadni?

Ügyfélszolgálati irodánkban munkanapokon 00.00-24.00-ig fogadjuk a rendeléseket telefonon: +36 (20) 2813-911

Online rendelését,hétvégi szolgáltatás igényléséhez a hét bármely napján elküldheti legkésőbb 24 órával a küldemény felvétele előtt.

2. Vidékre is szállítanak?

Természetesen, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatala a futárpostai szolgáltatás tevékenységünket Pécs, Baranya megye területére regisztrálta.

PT/38.043-4/2015 Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

3. Mekkora és milyen tömegű küldemény szállítását vállalják?

A legnagyobb befogadó méret (hosszúság x szélesség x magasság) 50cm x 80cm x 40cm

A legnagyobb befogadó súlyhatár maximum 40kg

4. Miket szállítanak?

Engedélyünk betartása mellet igyekszünk minden igényt kielégíteni.

Néhány példa: dokumentum, ajándék, autó alkatrész, virág, DVD, kis csomag, web áruházi rendelés, levél, rendezvény jegy, könyv, hardver, szoftver, nyomtató kellékanyag,toner, kazetta, papír, fotó, irat, játék, mobiltelefon, kulcs, kép, ruhanemű, sportfelszerelés, plakát, bor, étel, ital, stb.

5. A csomagolás milyen legyen?

A küldeményeket a jellegének megfelelően kell becsomagolni (pl. hullámkarton, kartondoboz, „puffi” levél,nejlon fólia.). A csomagolás teljes mértékben fedje be a küldeményt és legyen zárt. A fényes és törékeny (pl. monitor, gépek kijelzője, kezelő gombok) felületeket hungarocellel kell védeni. Törékeny termékeket jelölje a csomagoláson és lehetőleg használjon valamilyen töltőanyagot. Azonos címre küldött, több csomag esetén sorszámokkal kell ellátni pl. 3/1, 3/2, 3/3.

Csomagolás vagy címzés miatti kizárások:
- nem kielégítő módon csomagolt áruk,
- összepántolt csomagok,
- romlandó, fertőző, undort keltő áruk,
- folyékony, könnyen szétfolyó anyagok,
- postafiókra címzett küldemények,
- hűtve, fűtve szállítandó, hőmérséklet-érzékeny áruk

6. Mik a szállításból kizárt tárgyak?

Kábítószerek, hallucinogének, szúró-, vágó- és lőfegyver, lőszer, robbanószer, gyúlékony anyag (például: üzemanyagok, benzin, gázolaj, fűtőolaj, folyékony gáz), mérgező, maró vagy egyéb veszélyes vegyi anyag,orvosi-, műszaki- és egyéb gázok, emberi élet veszélyeztetésére, kioltására alkalmas eszközök, közbiztonságra különösen veszélyes anyagok, tárgyak, eszközök, radioaktív anyagok, romlandó élelmiszerek, gyorsfagyasztott élelmiszerek, élő állat, értékpapír, nemesfémek, drágakövek, minden egyéb olyan tárgyat, anyagot, dokumentációt, iratot amely vélhetően veszélyezteti az embereket, környezetet, közbiztonságot, az állambiztonságot, a futárszolgálat eszközeit, alkalmazottait, illetve, azok járműveit.

7. Mennyi idő múlva érkezik a futár és mikor kapja meg a címzett a küldeményt?

A szolgáltatástól függ, alapdíjas szolgáltatásnál Pécsen általában 60 percen belül érkezünk az indulási címre, és 120 percen belül a címzetthez. Pécstől távolabbi címzettekhez is igyekszünk a legrövidebb időn belül eljutni,24 órás időgaranciát mindenképp betartani. Diszpécserünk a megrendeléskor a következő információk alapján pontosabb választ tud adni;
- indulási cím és érkezési cím helye, - a futár pillanatnyi helye, - a futár elfoglaltsága - a közlekedési és az időjárási viszonyok.

8. Hogyan tudok fizetni? Fizethet a feladó a címzett, vagy harmadik fél?

Természetesen mindkét eset lehetséges, készpénzes fizetést részesítjük előnyben, szerződött partnereinknek, rendszeres megrendelőink részére átutalással történő fizetése is lehetséges. A számlázási címet a rendelés feladásnál legyenek szívesek megadni. Futáraink nem rendelkeznek bankkártya leolvasó készülékkel. Bérmentesítő gép alkalmazására nincs lehetőség.

9. Rendelkeznek-e engedéllyel?

Természetesen, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala Pécs, Baranya megye területi szolgáltatóként jelentkeztünk be és így kerültünk regisztrálásra. PT/38.043-4/2015 Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

10. Kinek kell megcímeznie a csomagot?

A csomag feladójának, és a futartaxi.hu munkatársai címeznek meg minden általuk szállított csomagot?

A csomagot minden esetben a feladó címezi meg, a futartaxi.hu a kísérő okmányokat (fuvarlevél, számla) állítja ki.

11. Mi történik a csomaggal akkor, ha éppen a megadott szállítási címen a kézbesítéskor nem tartózkodik otthon senki?

Mindig kérünk telefonszámot a címzetthez. Megpróbáljuk telefonon elérni. Hagyunk üzenetet, ha van elérhető postaláda. Másnap újra szállítjuk. A feladót értesítjük. Végső esetben visszaküldjük a küldeményt a feladónak, ennek díja az eredeti díj 50%-a

12. Valamilyen módon tudják nekem jelezni, hogy a csomagot a kedvezményezett rendben átvette?

Az ön választása szerint az alábbi módokon értesítjük, kérjük, a küldemény feladásánál ezt jelezze a futárnak:
- Értesítés a küldemény kézbesítéséről: Telefonon, SMS
- Értesítés a küldemény kézbesítéséről: E-mailben

13. Fizethet a címzett?

Természetesen a feladó és a címzett is fizethet, a rendelésnél kérjük a fizető adatokat is megadni.

14. A futár távozása után vettem észre, hogy sérült a küldemény. Reklamálhatok?

Az áruátvételnél nézze át a küldeményt, csak akkor írja alá, a fuvarlevelet, ha meggyőződött az áru hiánytalanságáról és épségéről. Az ügyfél a Szolgáltatóval szembeni kártérítési igényét írásban a feladástól számított 15. naptól kezdődően, illetve a küldemény hiányossága vagy sérülése esetén az erre vonatkozó jegyzőkönyv felvételét követően, ezen időpontoktól számított hat hónapos elévülési időn belül érvényesítheti.